fredag 18 januari 2008

Målarkurs...

Ser fram emot slutet av Januari för då börjar jag en målarkurs. Min kära mor överraskade mig med att hon bjuder mig på hela kursen eftersom hon ville ha sällskap, och för att jag inte skulle tappa lusten för att måla. Kursen är både för dom som vill måla i karyl och akvarell. Akryl är mitt material medan mamma är urduktig på att måla med akvarell. Det ska bli jättekul och förhoppningsvis får jag målat en tavla som jag vill sätta upp på väggen....
Huset vi har kollat på har en stor oinredd vind som bara skriker efter att bli Atelje!! Jag kan riktigt se mig själv stå där uppe vid en stor duk och måla utan att behöva tänka på att ta bort färger och annat efteråt och bara få låta det stå...
Bild från: Decorative Country Living

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vad kul med målarkurs. Jag börjar också på en målerikurs på ons. Ska bli spännande. Hittat någon soffa på blocket? Kram

purple area sa...

Det låter ju bara så himla kul. Kanske man ska ta en kurs.

Jennie sa...

Malin: Visst är det! Har kollat på soffor på alla möjliga ställen, men får väl lugna mig och se om vi får huset först... :)

Purple: Det tycker jag absolut du ska göra... :) Det är så kul med kurser...