måndag 31 januari 2011

Blomma och besök...





Jag har många favoritblommor men en av dem är Ranunkel. Det vet min syster, så hon kom med ett fint exemplar i vitt för nån vecka sen. Som sagt, blomman är ju riktigt söt men hur sjutton ska man sköta den? Jag har haft ett par men jag har aldrig lyckats bevara den tills våren så att man kan plantera ut den. Någon som vet? Hur mycket vatten ska den ha och hur ofta ska den vattnas? Jag har fått för mig att den ska ha rikligt med vatten och att den aldrig får torka ut, stämmer det?

Idag har vi haft mysigt besök av M och lilla O på förmiddagen. Synd bara att tiden gick så fort, det får bli en längre fika nästa gång. Man har ju så mycket att prata om när man inte träffas så ofta. Sixten fick sin första puss av en tjej idag också, inte dåligt va!!

Nu eftermiddag blir det lugnt, Sixten sover sin middagsvila just nu så jag ska försöka fixa till nån mat till mig. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på....
Och ikväll blir det Aerobicdans på F&S, har även bokat upp medelpass imorgon och ett boxningspass på torsdag....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så mysigt med besök! Ja du är inte ensam om det där med blommor som dör jag är en mästare på att ha ihjäl mina blommor tyvärr ;)
Ja nu sover Teo också, har precis lagt honom.

Hejja Hejja Jennie! Du är så otroligt duktig som tränar nu! Det går inget vidare med mina promenader men hoppas på att det blir bättre när snön och halkan försvinner.

Kram på dig!

Dijana mamma till Theodore sa...

tyvärr kan jag inget om blommor. Jag fick en fin blomma till min födelsedag för 1 månad sen och jag har redan dödat den:P. I ett försök att inte döda den lyckas jag vattna den för mycket och just döda den. Den ser väldigt ledsen ut just nu:P.

Ne, Theo vill inte sova hela natten. Inatt la jag honom hos mig till slut för att jag inte orkade springa 100 gånger till hans rum.
Men det varierar lite, vissa nätter sover han från 19-7 och jag behöver bara mata honom kl 23 och 4.Saken är att jag måste ligga steget före och mata honom innan han har hunnit vakna:P. hur sover Sixten?