fredag 21 januari 2011

Bara vara...


Älskar verkligen vår lilla kille över allt annat och vill vara med honom i varje vaket ögonblick, men just nu på kvällen när Sixten har somnat och vi, jag och mannen har vår lilla tid tillsammans, så njuter jag av att bara vara...
Vi brukar vänta med maten tills läggningen är gjord så vi kan njuta av maten och av lugnet tillsammans. Jag tror det är viktigt att man får en liten stund för sig själv. Vare sig det är för att titta lite på tv, pyssla, träna eller något annat. Jag njuter av att kunna sitta och äta utan avbrott och sen få tid till att sitta och mysa framför tv:n eller datorn en stund innan det är dags att krypa till kojs själv.
Och när man sen går och lägger sig, och går förbi spjälsängen och tittar på ett litet underverk, så kan man inte annat än att längta ihjäl sig tills morgonen då man får mysa med den där lilla krabaten...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag förstår precis vad du menar! Det är helt otroligt att man har fått en sådan underbar liten skatt! Hoppas ni har en mysig kväll! Här kollar vi Lets dance och njuter av en god drink ; ) jag blev inte avskräckt från förra helgens bravader ;)
Kram på dig <3

Dijana mamma till Theodore sa...

Så söt sixten är:).
Vissa kvällar längtar man tills Theo har somnat så man kan bara vara själv, efter en timme börjar man redan längta efter att få busa med honom.

Anonym sa...

Jag förstår Din längtan efter den lille krabaten.
Mormor längtar redan,fast Ni åkte hem i gå. Puss o Kram från Mormor