fredag 16 juli 2010

2 1/2 vecka...


Nu har vi varit hemma med vår guldklimp i två veckor och Sixten blir tre veckor på måndag. Förstår inte riktigt vad tiden tar vägen och vad gör vi den tiden? Umgås med Sixten naturligtvis, äter och sover och plockar lite. Har försökt ta oss ut på lite utflykter till stranden (har inte legat på stranden, utan enbart tagit promenader på sena eftermiddagen) och staden och hem till våra kära föräldrar. Vi har tagit det väldigt lugnt och bara njutit.
Har även haft "nöjet" att få känna på en mild mjölkstockning under två dagar men det gick över efter mycket amning, varmt "omslag" om brösten och massering. Har inte haft några besök än mer än våra familjer, men nu känner vi oss redo för lite socialt umgänge! Känner verkligen för mysiga fikastunder och goa grillkvällar nu...

Amningen har kommit igång ordentligt efter lite dålig start på BB då Sixten gick ner i vikt från 3415 gr till 3065 gr. Nu efter sista invägningen på BVC så väger lillen 3770 gr och har växt tre cm, och är nu 54 cm lång. Känner mig inte riktigt bekväm att amma offentligt än men det går väl över med tiden antar jag och när man inte kan välja att låta bli...
Har märkt problemet med kläder just för amning, det är inte det lättaste får jag säga. Efter att ha rensat i garderoben vid graviditeten så får jag nog göra en ny röjning och se vilka kläder som kan anpassas till amning istället! Och sen skulle en lååång shoppingrunda vara en stor fördel. Kommer fortfarande inte i många kläder jag hade innan jag blev gravid och går fortfarande i samma gamla tights som börjar bli smått utslitna och tjatiga!!

Nu efter denna lilla pausen ska jag försöka uppdatera lite oftare men skulle gärna vilja veta vad ni vill läsa om? Är det spännande att följa med i vår vardag, som nu domineras av bebisliv? Vill ni veta mer om renoveringen vi håller på med? Ja skriv en liten kommentar om vad som är kul att läsa så får jag lite ideér!!

6 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Vad kul med en uppdatering igen!! Jag mailade dig i veckan, hoppas att det kom fram :-)

Jag vill läsa om ALLT i ditt liv :-) Så skriv om det du själv vill skriva om just nu! Njut dagen!

Kramar i massor!
Kusin Vitamin

Unknown sa...

Jag håller med Nina! Jag vill oxå läsa om ALLT som händer i ditt liv även om jag får veta en del på annat håll ;) din blogg inspirerar ju mig till att skriva!
Jättefina bilder på godingen! Längtar så efter att få träffa er nu! KRAMAR

Mari sa...

Hej kära du!
Vill följa dig i din vardag!
Jag och lillan kommer gärna på besök en dag, men just nu är hon lite krasslig så vi får vänta ett tag.
Ta hand om varandra!
Mari

Nina - Glamourmamman sa...

Hej svejs!
Vi tänkte åka ner till Skrea en sväng. Hoppas på sol imorgon :-) Är ni också i krokarna så kan du väl skicka ett sms.

Kram kram!

Nina - Glamourmamman sa...

Jag väntar på en liten uppdatering från er nu... ;-)

KRAM!

Fanny -Mamma till Ella sa...

Vilken fin liten pojk du har... Håller me där jag läste ditt "var tar tiden vägen" -Ella blev 4 månader igår. Förstår inte riktigt vad vi gjort o vad som hänt.. De har gått så snabbt. Samtidigt känns de som jag ALLTID haft henne :)

Kram /Fanny "guckelis" på FL