måndag 5 juli 2010

1+1=3...

Lille Sixten är här!


Den 28 juni kl.15.29 kom vår lilla apa äntligen ut till oss! Då var jag i vecka 39 (38+3). 
Lille Sixten hade bråttom ut till världen men gav sin mamma en trög start med mycket smärtor. Vattnet gick som sagt natten till torsdagen innan midsommar och sen var det lång väntan på att värkarna skulle sätta igång.
Slutligen i söndags blev jag igångsatt och det närmaste dygnet var nog det värsta jag varit med om. Kraftiga värkar med fem minuters mellanrum från kl. 12 på söndagen till ca kl.7 morgonen därpå.  Fick både morfin och akupunktur för att kunna somna men inget hjälpte.... Tur att man hade tränat på andningen, det gjorde nog lite skillnad iaf, plus att jag hade världens goaste man med mig som stöttade mig till tusen.
Slutligen fick jag ta ryggbedövning på måndag morgon och fick chans att vila ett par timmar, sen gick allt väldigt snabbt och Sixten kom till oss med en väldig fart!! 51 cm lång och vägde då 3415 gram.

Vi är helt uppe i det blå och har nu sen i torsdags, då vi kom hem från BB, bara tagit det lugnt och myst med vår nya familjemedlem....

Kommer säkert fler bilder senare, men just nu vill jag bara njuta av mitt nya liv som mamma....

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Stort grattis, ser riktigt söt ut!

kram Mia

Nina - Glamourmamman sa...

Grattis, grattis grattis!! Äntligen ett inlägg från dig, har kollat webbisarna varje dag, men ni fotades aldrig eller?

Ska bli sååå kul att höra mer om hur du upplevde förlossningen och första tiden som mamma! Kanske kan ta en fika i sommar när jag är ledig?

Återigen, stort grattis till guldklimpen!!!

Kramar i massor!

Villa Tallbacken sa...

Stort grattis till lilla Sixten! Låter som en jobbig förlossning, men det är ju snabbt glömt när man har den lilla guldklimpen hos sig! LYCKA! :-)

Njut på nu!!! :-)

Kram Elin

Anonym sa...

Stora grattiskramar till er:-)
Dennis,Johanna och Tina.

Anonym sa...

Hej!
Genom Majja hittade jag din blogg. Underbara bilder du lägger ut. Sixten var riktigt söt. Grattis!!
Kram Jenny Björnvad

Karolina. sa...

GRATTIS!!!!! Kramar från Karolina Jensen.

Mari sa...

Så nu har han kommit lilla efterlängtade Sixten. Jag är så glad för er skull Jennie!
Jag förstår att ni vill ta det lugnt nu och lära känna varandra, gosa, lukta och mysa. Hör av dig när du vill ha besök från mig och lilla O.
Varma gratulationer från oss!

Mari sa...

Så nu har han kommit lilla efterlängtade Sixten. Jag är så glad för er skull Jennie!
Jag förstår att ni vill ta det lugnt nu och lära känna varandra, gosa, lukta och mysa. Hör av dig när du vill ha besök från mig och lilla O.
Varma gratulationer från oss!

Linda sa...

Grattis fina du! Han är helt underbar! Hoppas ni mår bra alla tre och jag hakar gärna på när det är dags för besök av mari :) Vi hörs av när ni kommit till ro ordentligt! Många kramar!! Mannen hälsar!