måndag 6 oktober 2008


Tänkte jag skulle komma ifatt lite så idag blir det två inlägg faktiskt....Som vissa av er kommer ihåg så började jag en målarkurs i våras och nu i höst var det dags för en ny omgång. Visste inte om jag skulle fortsätta i höst med men det är faktiskt riktigt trevligt när man väl kommer dit. Vi pratar, målar, fikar och får hjälp av en duktig kursansvarig och konstnär. Och sen blir det även av att man verkligen målar, något som tyvärr inte händer hemma för då är det alltid något annat som kommer i vägen.

Har alltid haft svårt för att hitta på motiv eftersom jag gärna inte vill måla stileben. Däremot målar jag gärna människor fast på mitt egna lilla sätt. En idé jag iallafall haft ett tag var att måla änglar av något slag, så första gången på kursen satte jag igång med just denna tavla. Saken är den att jag vill känna att jag kan med att hänga upp den när den färdig och att den inte bara blir liggande i en skrubb. Det är ju som om man kastar pengarna i sjön lite. Nu är jag iallafall nöjd med den och hoppas jag får till någon mer så dom kan hänga på väggen ihop...


Kram Jennie

5 kommentarer:

S o F sa...

Den tror jag inte du behöver skämmas för, ser ju riktigt proffsig ut ju!

Minns min akvarellkurs, ack ja, ack ja... :)

Ha det gott!

Nettan sa...

Tycker att du med gott samvete kan hänga den på väggen, så fin den va & vad duktig du är på att måla.

Kram Nettan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Den ser jättefin ut!!!

Kram Annica

Unknown sa...

Du är så bra på att måla vännen. Jag vill garanterat ha dina tavlor på mina väggar. Men vågar inte riktigt fråga om du skulle kunna tänka dig att måla något fint till mig som jag kan hänga på nån utav mina tomma väggar hemma..gillar nämligen inte att köpa tavlor om det inte har något personligt i sig. En tavla från dig skulle betyda mycket faktiskt...Kram på dig

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilken fin bild! Den gillade jag jättemycket!

Ha det gott!/Tina