torsdag 21 mars 2013

Och så var det lite prat om små gröna...




Jag går i tankarna på ett växthus nu till våren. Ett inte alltför pråligt, lättskött och relativt byggvänligt. Det ska bara bestämmas vilken sort och sen blir det till att beställa.
Men härom dagen började jag tvivla på min förmåga att hantera växter. Jag är urdålig på att vattna och hade totalt glömt av att jag flyttat på en tjusig grön växt innan jul. Nu var den inte lika tjusig längre och står just nu och kurerar sig i badkaret efter kanske lite för mycket vatten på kort tid efter lång uttorkning. Klarar den sig så är iallfall den nya platsen bestämd. 

Frågan är om jag verkligen ska ha några växter? Och klarar jag verkligen av ett helt växthus med små söta planter som kommer tigga efter vatten och omtanke? 
Fast ett växthus kan ju vara bra till mycket, som typ långa fikastunder och sköna små pauser i den framtida dagbädden...


Kram.






Inga kommentarer: