söndag 9 december 2007

Trevlig helg...

Denna helgen har verkligen varit mysig hittills. Även om det har regnat nästan hela tiden så har det sociala umgänget varit på topp!
Först i fredags var det dags för en liten tjejmiddag med dom närmaste. Jättemysigt och trevligt!! Vi hade bestämt oss för att vi skulle ha en liten julklappslek nu när det inte är så långt kvar till jul och för att vi inte kommer att ha tid att träffas nån mer gång innan dess.

Vet inte om ni har spelat det spelet nångång, men det innefattar iallafall en tärning, paket i valfri mängd, en äggklocka satt på 10 minuter och en grupp med tjoande människor som alla oftast brukar vilja rycka i samma paket....


Hittade den supergoda chokladen från Åre i en av stadens inredningsbutiker och tyckte det skulle passa till alla, de är nämligen godisgrisar hela bunten. Pepparkaksformarna hittade jag i samma butik och passade ypperligt till det jag har gjort idag....
..Pepparkaksformarna slogs in i små paket till syskonbarnen eftersom vi skulle baka pepparkakor idag. Har blivit lite av en tradition att varje år ge en liten sak till iallafall barnen när det är dags för pepparkaksbak med familjen. Det är alltid jag, mor och syster och två syskonbarn som fejjar i köket (hos systra mi denna gång...)
För att jag just läser mycket om just genus och könsmönster i utbildningen nu så var det klart att jag inte skulle ge ängeln till tjejen och dinosaurien till killen...men gissa om de bytte direkt iallafall efter de öppnat paketen...hihi
Systra mi bjud på nybakade lussekatter och glögg innan vi satte igång med bakningen...
Lite pepparkakor blev det. Vi köper ju lite också så det här räcker gott till oss två. Burkarna har hängt med ett tag, fick dom när jag bodde i vår första lägenhet av min kära syster och dom har alltid fått tjäna som pepparkaksburkar...

Även jag fick ett litet paket innehållande en väldigt mysig tomte med ris i rumpan så den kan sitta på en hylla. Passade perfekt på hyllan i köket. Där får han sitta och dingla med benen nån månad...

Inga kommentarer: