onsdag 13 oktober 2010

Svar och kvällspyssel...

Nu blev det en riktigt lång paus igen... Men nu är det saker på G minsann. Har fått förfrågan om jag inte vill stå på en marknad i mina hemtrakter den 1:a advent, och vet ni, jag tog chansen! Så nu sitter jag varje ledig stund, de få man har, och pysslar i tyg, band och knappar. Jag, min syster och mamma åkte iväg på en tygresa och köpte massa fint tyg, band och annat smått och gott så nu är inspirationen på topp. Jag kommer göra hjärtan, vimplar och små "dinglisar" och skallror liknande de jag gjorde till barnvagnsmobilen. Har redan gjort en hel hög med hjärtan i olika färger, och vill ni så kanske jag lägger upp lite bilder på det senare.
Min mamma och syster och systerdotter har stått på marknaden tidigare år så nu blir det nästan hela familjen som kommer stå där i år!

Angående frågestunden så var det inte så många som hade några frågor så jag antar att allt är helt solklart eller så är jag helt enkelt ointressant? ;) hehe....
Nåja, några frågor fick jag iallafall:

Min vän Mari undrade var jag hittar all inspiration någonstans? Jag kan säg att jag får otrolig inspiration genom att kolla på andras bloggar framförallt, men också genom mina älskade sönderbläddrade tidningar. Främst tidningen Lantliv som är helt ypperlig enligt mig! Att komma hem till mamma och gå igenom allt hennes material kan också få kreativiteten att flöda, samt att gå i affärer med inredning och prylar.

En anonym undrade vad vårt nästa projekt blir, både ute och inne? Där är ju då vår toalett på andra våning vårt nästa stora projekt! Just nu är det en klädkammare där (kommer visa bilder senare). Alla rör är framdragna och det är egentligen bara till att sätta igång. Antagligen kommer vi vänta till efter jul men man vet ju aldrig... Ute är det målning av huset som är nästa stora "att göra". Detta längtar jag enormt mycket till eftersom jag inte är nåt stort fan av gult tillsammans med brunt. Jag har velat måla ända sen vi köpte huset, men renovering inomhus har fått gå före...

En annan anonym undrar var pyjamasen med moln kommer ifrån som Sixten har på sig? Pyjamasen kommer från Lindex och jag beställde den ifrån deras webbutik som var väldigt smidig att beställa ifrån!

Mysigt med lite kvällspyssel...här är det vimplar på gång!


6 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad avundsjuk jag blir på dig :P vill oxå ha den inspirationen och viljan att göra så fina saker :( då kanske man skulle ta och komma på den där marknaden om du ska stå där? ;) ses imorn.
KRAMAR

My sa...

Ska bli kul att få se vad du har knåpat ihop till marknaden! Det sa också bli mysigt att få stå där med "hela" familjen! Hoppas bara att det går bra med försäljningen, för oss allihop! :)

My sa...

Ska bli kul att få se vad du har knåpat ihop till marknaden! Det sa också bli mysigt att få stå där med "hela" familjen! Hoppas bara att det går bra med försäljningen, för oss allihop! :)

Nina - Glamourmamman sa...

Du är så himla duktig på sånt där!
Hur går det med doppplaneringen? Hörde att Sixten ska döpas dagen innan Charlie :-) Sköt om dig!

Kram N

Anonym sa...

Det är ju något positivt med mitt samlande,att det kan ge Dej kreavititet.Det är jag glad för.
Kram Mamma

Anonym sa...

Det är klart vi vill se lite resultat sen i bilder =)