tisdag 30 mars 2010

Inför påsk...



Har för en gång skull påskpyntat lite för i år. Här och där finner man nu fjädrar, björkris, ägg, små pippifåglar och en och annan liten påskkärring. Kommer ihåg hur skeligt det var att påskpynta förra året för då var vi mitt uppe i värsta renoveringen. Tror jag bara hade fixat ett litet påskris i köket...

Den lilla påskkäringen tror jag att min lilla mormor har gjort. Hon får nu sitta i fönstret i mitt pysselrum/gästrum. Sen är det lite färgglatt ris i köket och lite dovare i vardagsrummet. Tur i oturen fick jag pyntat i lördags när jag trots förkylning kände mig rätt pigg. Nu har jag fått vara hemma från jobbet sen helgen, helt utsleten. Det blev ingen lätt liten förkylning som jag trodde. Rätt skönt i och för sig att man får chansen att riktigt driva den ur kroppen med mycket vila. Imorgon är jag förhoppningsvis på jobbet igen, lagom för att pyssla inför påsk med de små barnen.

Mannen däremot har varit urduktig i helgen! Nu är hela övre hallen färdigtapetserad och ska nu målas. Sen är det dags för trappan!!! Tänkte slänga in lite bilder på hur den ser ut i nuläget i nästa inlägg, och så kanske något kort på några nya kuddar som jag sytt till vardagrumssoffan....

Ha det "gött"

2 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Ååååh, jag tyckte väl att jag kände igen stuket på påskakärringen :-) Vad fint du har fixat!

Skönt att du mår bättre nu, förkylningar är inte kul... Vilken vecka är du i nu? Nu äntligen börjar jag tycka att veckorna svischar fram! Sköt om dig!

KRAM!!

Villa Tallbacken sa...

Vad fint påskpynt du fixat!!! *gilla gilla* :-) Ska bli kul att få se bilder från hall och trappa sen! Kram Elin