tisdag 27 november 2007

Drömhuset?

Hittade ett hus på Hemnet idag, rätt så hyfsat faktiskt! Stort och rejält, ca 130 nånting. Det blir nog en visning kan jag tro för mannen tyckte det verkade helt ok också.
Vill ju verkligen ha ett hus nuu! Har bott i hus i 18 år innan jag träffade min man, nu har vi bott i lägenhet i 10 år, och jag längtar tillbaka till känslan att kunna gå ut till en egen trädgård, kunna ha kalas ute på sommaren, pynta med ljus ute när vintern kommer.
Ser fram emot den dagen när man ska börja renovera sitt drömhus för att få det (nästan) precis som man vill ha det.
Är just nu väldigt frustrerad över att inte ha nånting att göra i lägenheten eftersom den redan är klar, finns inget mer att göra. Behöver ha något att göra ständigt för visionerna i huvudet tar ju aldrig slut och det kliar alltid i fingrarna efter att få inreda och pyssla...

Tänk spröjsar i fönstrena, bort med den fula parabolen, fina krukor på trappan, ny dörr...osv...
Tror ni det finns potential?


Bild: Hemnet

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad kul att titta på hus! Vi var runt på en massa husvisningar innan vi köpte lägenheten. Kommer nog att bli ett hus för oss i framtiden.

vinklar o vrår sa...

Vad roligt att kika på hus - och absolut finns det potential!

/ Maria

Anonym sa...

Jag tycker det finns potential. Huset är lite gulligt då fönstren ser ut som ögon när de är på samma ställe och på vardera sida av dörren..hihi. Jag gillar bruten taknock, då ovanvåningen blir rymlig och bra! Abolut värt en visning! Kram!

Anonym sa...

Den anonyma var jag:P

Anonym sa...

Hej ! Vad roligt att ha husköp framför sej. Tycker huset ser jättefint och charmigt ut...absolut så finns det potential att göra det hur fint som helst!
Jag ska nog testa det där hjärtanet att ha på glaset...om vi nu bakar pepparkakor i år. Annars går det ju att köpa färdig deg och testa med!

Tina =)

Anonym sa...

Förstår känslan att du vill bo i hus. Bor själv i lägenhet men vill inte göra det i all oändlighet.

MiaMaria sa...

Härligt hus!
Detta kanske är erat Drömhus...
Visst med spröjs och annat gullig blir det ju super som du säger....

Ha´det gott!
Miamaria

Handplockat sa...

fin blogg kul att ha hittat hit
ser mkt som jag gillar som du åxå har visat
kul

ha det bäst